Thursday, February 10, 2011

quick update.

assalamualaikum.
yeahhh hari ni skola. alhamdulillah kepala tak buat hal macam selalu.
sujud syukur kejapp :D nak cakap pasal sekolah hari ni? mcm biase je. boringg,happy sume adee! nak buat macam mana kan, nama pun LIFE kan. boringg kan. penatlah. penat sangat. ekk, ape yg aku penat sebenarnya? huahuaa :D tadi kat skolah nak cakap happy, takdelah happy mane pun. takdelah happy sampai taknak balik kan. boring pun ade jugak. SAKIT HATI pun adee! tapi biarkan. let bygones be bygones. buat ape nak cerita pasal benda yg tak happykan diri sendiri kan? takde gune. lagipun, benda dah lepas. aku bukannye Doraemon nak putarkan masa. tapi aku rasa macam nak jadi Doraemon. lebih baik jadi Doraemon daripada jadi PMR CANDIDATE kan? fuhhhh! Doraemon bestt tak payah nak beria-ria study untuk exam. tapi, yelah kan, nama pun kehidupan kan. bersyukur jelah dgn hidup kita. cuma ilmu yg dapat ubah kehidupan kita.






pagi-pagi sampai skolah rase mcm semangat jugak. senyum di pagi hari tuu kan baguss. lepas letak beg terus pergi assembly. actually nak baca Yassin & Zikir Munajat. tapi cuaca tak mengizinkan kami semua. huhuu. so, terus masuk kelas P&P mcm biasa. first kelas Sejarah. fuhh ² Cikgu Rohaimi masuk bawak 2 budak lelaki sebab kes merokok. cehh konon hebatt lah hisap rokok? sumpah menyampahh ! bak katee Cikgu Rohaimi

orang melayu nie kaya dgn lagak jee.

betull tuu! cehh jadi penyokong setia nie. huhu.

balik² sekolah agak penatt! & terus menghadap lappy. teruk kan? dah lah ade kelas Arab lepass tuu. & disebabkan aku terlalu khusyuk sgt online, sampai tak sedarr masa ! Ya Allah. kelas start pukul 3.30pm. & aku pukul 3.10pm baru nak masuk bilik air. aku mandi cepatcepat. tapi bukan mandi kerbau okayy! yelah, aku cepat² buat segale benda. kau bayangkanlah, pukul 3.10pm baru nak mandi. dengan tak solatnye lagi. perghhh! *jangan tiru sikap ini* . lepastu, aku siap mandi terus solat. wehh express gilee aku solat! rush rush. kepala pun dah serabott. capai segalee buku-buku Arab.


memang aku serabott gile lahh mase tuu! sampai kelas dalam nak dekat² pukul 3.50pm lah jugak. tak menepati masa betul aku nie kan. teruk macam tenuk. padan muka aku kan. sendiri cari pasal. heihhh. masuk² kelas, dah agak dah. confirm ustaz tanya kenapa lambat punya kan. soalan cepumass :

1) traffic jam ke?
2) balik rumah wan dulu ke?
3) tertidur ke?

3 soalan yg mana jawapannya salah. semua aku gelengg. hahaha.
& yang nie jawapan paling hot dari Ammar.

makeup lama sangatt.

tak memasal! aku dah lambat² pun dia boleh cakap aku makeup². tu sewel namanya. aku dah lah tengah serabott kepala otak, tengah kejar masa, tak sempat lah! aku bedak² je. & disebabkan dah lambat gila, tudung aku pun jadi macam babun. sangatt comell! fuhhh. memang lah serabott! tak payah nak cakap lah. tapi dah lama lepas tuu, aku dah rasa lega sikitt. otak pun dah fresh balik. baguuss baguss ! sayang otak ! HAHAHAHAA.




habis kelas dalam pukul 5pm. & kami pun pulangg. huahuaa. turun² nampak muka Dutdut. ape lagi, well macam biasa lah kan. masing² buat perangaii babun. lepastu, kitorang pun pergi usya budak² rumah Hijau berlatih perbarisan.

biar malu² , biar segan² . kerna malu itu perisai orang beriman :D

lepastu turun balik. & satu peristiwa yang boleh buat perut aku tebaraii. huahuaa. tapi kesianlah Dutdut kan kalau aku cerita kat sini. kesian dia. muehee. dalam pukul 5.30pm macam tu, balik. pergi rumah Nenda terchenta dulu. tapauu makanan. huahuaaa :D after that,pergi Pasar Tani ngan Ibu dulu. yelah, zaman sekarang manusia sibuk. beli jee! huhu. itu pun sebab aku dah lama tak makan nasi minyakk. sedappp! nyumm nyumm :D




lepas dah beli segala bagaii, balik rumah lah kan. fuhhh penat nie! malam nie sepatutnya ada tusyen BI. tapi Cikgu Rohaimi buat kelas Sejarah. berbelah bahagi rasanya. fikir nak pergi mana satu. kalau tak pegi BI, rugi pulak. yelah, duit dah bayar takkan tak pegi pulak kan? tak pegi kelas Sejarah kang, tak memasal kena d-merit 10 markah. perghhh! so, dengan kerelaan hati ini, aku pun pegilah kelas Sejarah. tapi best. tak mengantuk. asyik gelak jee. huahuaaa :D

habis kelas pukul 10 & ibu ayah datang jemput pukul 10.25pm.
nasib baik ada budak² hostel solat dekat Surau. cuba kalau dorang takde,
tak ke naya aku duduk sorang² kat depan surau tuu. dengan gelapnya lagi. fuhhh baekk punyeee :D

balik² solat & terus online! huahuaa.
biasalah, weekend kan.

so, apa yang aku cuba nak sampaikan ialah.

manage masa betul². jangan terlalu leka macam aku. sampai datang kelas lambat.




bak kata ibuayah.
Jangan leka sangat dengan internet.korbankan semua tuu untuk future. lepas PMR nanti gunalah internet sepuas² nya.

semangatt berkobar² nie! mueheehee.

till then,
Assalamualaikum.

No comments:

Post a Comment