Tuesday, February 8, 2011

kenapa perempuan suka membebel?


heyy peeps !
okayy, actually sekolah kan. but mcm biasee laa, my head !


tu yang susah kan. huhhh takpe takpe. sabarr Bella !
now rase okayy sikit. pagipagi tadi time bangun rasa mcm naik roller coaster je beb!
nak angkat kepala pun susah. fuhhh dugaan betul !
so, tak pegi sekolah kan. horayy! horayy moyang kau! aku punya lah shemangat nak pegi sekolah. alih alih migrain dtg. mengade-ngade betul kepala nie kan! baling dgn kelapa kang baru tau :D
perghh! aku bangun dalam pukul 9 setengah macam tu. tu pun sebab ibu call.
lepastu dah tak boleh tidur dah. so terus je pergi mandi. mandi sambil tahan sakit kepala. yelah aku kan hebatt. HAHAHAA ! lepastu breakfast. yeahh aku bedal je ape yg ade dkt dapur tu.
mcm nie lah susahnye kalau ddk sorangsorang dkt rumah.
petang nie pulak ade sukantara rumah sukan. wuu mesti datang! mane boleh tak dtg kan.
kepala pun dah okayy sikit. InsyaAllah kalau takde apeape halangan, boleh dtg.



actually, bukan nie yang aku nak story.
yelahh, tu sampingan je. nak mengadu sikit! huahuaa :D
KENAPA PEREMPUAN SUKA MEMBEBEL?
korang agak-agak kenape? maybe stress kot? yeke?
ekk, entah lah. thinking =="
perempuan mmg tak dapat lari dari sikap suka membebel kan.
tak payah cakap banyak lah, tengok dekat rumah nie je.
kaum-kaum ibu confirm suka membebel kan? kau jangan cakap mak kau tak suka bubbling lah. jangan tipu ! aku tenyeh kau kang. dekat rumah aku nie pun, tak payah nak cakap lah kan. NON-STOP. huahuaa! buat itu bebel, buat ini bebel. buat bebel, tak buat lagi lah kena bebel kan!
yeahh. boleh dikatakan, sehari tak kena bebel tak lengkap kehidupan! ngehee.
tapi yang aku peliknya, dorang tak penat ke asyik membebel je? aku yg mendengar nie pun penat.




kaum-kaum ibu membebel sebab :
1)anakanak degil sangat! suruh buat itu tak buat, suruh buat ini tak buat. *aku lah tu kan. huahuaa!*
-nak lepaskan geram. hoyehh?
2)tension dengan kerja. maybe! yelah, kalau dekat kerja ada prob ke kan. mane tahu kan? bole jadi jugak. so balik rumah ape lagi, nak lepaskan tension lah! well, membebel boleh jadi salah satu cara untuk lepaskan tension tau. huahuaa.
3)fitrah perempuan tak suka pendam perasaan. yelah, kalau pendam pendam, makin sakit dalam hati kan. lagi tension kalau macam tu. no wonder lah ramai perempuan suka mengumpat kan! HAHAAHA! bawak-bawaklah taubat nasuha makcik.
4)rumah bersepah. memang! mana mak kau tak bising kan kalau rumah macam tongkang pecah.
5)tanda dorang sayang kita.


wahh boleh jadi satu hobi bagi kaum-kaum ibu nie kan! miahahaa. yelah,
pagi petang siang malam radio HOT FM dorang mesti bunyi kan.
tapi serious, aku tak suka membebel. aku suka menjerit macam babun je. ituu besttt! ngehee.
maybe sebab aku tak sampai tahap menjadi seorang ibu lagi kan. sebab tu tak suka membebel.
cikgu aku ada cakap, kalau kita tak suka ibu kita membebel, bila kita besar nanti kita akan jadi suka membebel macam ibu kita. walaowehh! cuba korang bayangkan sekarang,diri korang bila besar nanti tengah membebel dekat anak-anak korang?
yelah, bila membebel mesti kena cakap laju-laju kan. dengan muka sekali.
perghhh! huahuahaua !





aku memang tabik springgg lah kalau mak korang tak suka membebel. yelah, mana tau kan ada jugak kaum-kaum ibu di luar sana yang tak suka membebel.
tapi membebel tu lah yg menceriakan suasana dalam rumah. yelah kan, kalau senyap jee mesti lah sunyi kan? so, kalau ada mak mak korang yg tak suka membebel tuu, korang suruh je dorang bebel. confirm gegar rumah! HOHOO :D
& sebab dorang sayangkan kita lah dorang membebel. nak ingatkan kita. kan kan kan?




tapi ada ke ayah yang suka membebel? ada ehh? entah lah.
maybe ada kott. tapi yg penting, ayah aku tak suka membebel mcm ibu aku.
huahuaa. yelah, ayah aku jenis cool je. takde nak pasang radio dari mulut sendiri. ibu aku suka lah pasang radio sendiri. hahahaa.

papepun, mcm mana pun ibuibu kita semua bebel, dorang tetap ibu kita kan. yg kuat membebel tu lah yg kasi makan minum kita. yg lahirkan kita. kalau takde dorang, siapalah kita kan :)

No comments:

Post a Comment