Thursday, March 17, 2011

Planta.







p/s : ohhh sayaa laparrr ! *mukadimah*


Assalamualaikum.
korang penah tak makan Planta? Impossible lah kalau tak penah kan.
Actually, bukan nak story pasal Planta. tapi nak story SOMETHING yang SAMA JENIS dengan planta.
agak² korang apa dia? benda tu yang aku maksudkan.
aku rasa bukan benda kott. maybe sejenis spesis bacteria blablablaa aku tak tau apa aku mengarut.
okayy straight to the highwang KL-Karak :D
SOMETHING tu benda alah nie haa.

.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
v



*muntah warna-warni 3 hari 3 malam. erghhh!

aku puas Google tadi nak cari gambar gigi yg penuh dengan Planta. tapi tak jumpa².
yg dapat gambar mcm atas tu jee.
kalau aku upload gambar gigi yg penuh dgn Planta, dengan jelasnya ye!
mesti lagi rasa nak muntah warna asas kan?

huahuaa ! yeahh itulah PLANTA *Cap Gigi* yang aku maksudkan. HAHAHAHAHA geli kan?
euww euww gituu. apa yg aku cerita nie berdasarkan experience yg pernah aku alami.
tapi BUKAN aku yg mempunyai Planta ituu okayy ! member lah. nak tegur kang, takut dia terasa or malu dengan diri sendiri kan. so, cara terbaik-just biar je ! aku bukan nak mengata sape². bukan nak burukkan sape². bukan nak aibkan sape². aku tak cakap sape² kan? tapi yelah, tak tahan kott. masa borak dgn dia, mesti kena tahan hidung, nak tutup hidung guna tangan kang, tak memasal dia perasan kan? kecik hati pulak dia nanti.
but seriously, aku geram gila nak tegur dia. nak suruh dia balik pegi gosok gigi dia. tapi takut sangat² dia terasa. so just diam diam diam & diam. seksa hidung sendiri. okayy itu lebih bagus.
kalau muka lawa, muka handsome, muka cun, muka cute, tapi kalau gigi penuh dengan Planta,
orang tak pandang kan?


dah besar pun takkan tak reti nak gosok gigi sendiri?
macam lagu yg kita nyanyi masa tadika dulu².
bangun pagi gosok gigi, pergi sekolah jalan kaki, kita bising cikgu cili, ohh pedas bagai nak mati.
ada ke cikgu tadika ajar macam nie ? muehehee :D


cuba bayangkan, gigi dia penuh dengan Planta, lepastu dia minum air F&N Strawberry tu,
lepastu melekat warna Pink tu dekat Planta dia. apa kau rasa? kau rasa mcm nak jilat ke? HAHAHAHAA perghh geli kott. wekkk!


So, cara terbaik untuk elakkan daripada gigi kita terkena virus Planta Cap Gigi ialah gosok gigi !
at least 3 hari sekali kan. ehh silap, 3 kali sehari. OHOHOHO :D



masa kecik² dulu, mesti ada je doktor gigi or nurse dtg sekolah kan.
buat program marilah gosok gigi.
masa tu mesti excited gila nak bawak berus gigi dari rumah kan.
ada pulak tu yg suruh parents beli berus gigi baru.
untuk show off dekat member². kan kan kan?
selalunya budak perempuan lah yg buat perangai mcm nie,
nak tunjuk² dekat member yg dia ada berus gigi paling lawa. paling cute.
beli yg warna pinkk gituu. ada pulak tu set sekali dengan ubat gigi yg perisa oren,strawberry & whateverlah tu kan.
tapi kalau berus gigi je lawa, gigi tak lawa. buat apa kan? hohoo.

*see, kucing pun pandai gosok gigi sendiri, inikan pulak kita manusia kan?
muehehee :D

berus gigi selalu untuk gigi yg sihat. Kalau boleh, gosok gigi setiap kali lepas makan.
Rasulullah pernah kata kan, bersugi setiap kali nak solat, lebih baik.
bila jumpa girlfriend/boyfriend beria nak lawa²,bersih²,suci²,smart².
macam tu jugak lah bila kita nak solat, nak jumpa Kekasih Abadi kita kan :)


tapi aku rasa kan, cara terbaik untuk tegur secara senyap², nak kekalkan persahabatan,
masa birthday dia kan, hadiahkan satu berus gigi & ubat gigi.
letak bawah meja dia, tapi jgn sampai dia tahu kita yg bagi.
tengok lah, keesokannya mesti gigi dia dah ada perubahan. huhuu :D

korang ada tak member yang gigi dia macam Planta?
kalau ada, apa tindakan korang? tegur or what?
tapi apa yg korang buat tu, something yg persahabatan kita tak putus.
aku pun tak tahu nak buat macam mana dah.
help me! pleasee give me your opinion?

*p/s : jgn sampai ada yg tak nak makan planta lepas nie sudah laa. hahahaa :D

papepun, JAGALAH GIGI ANDA DENGAN BAIK !
pesanan ringkas daripada : Pemikir Pening-Pening :)


till then,
Assalamualaikum.

No comments:

Post a Comment