Monday, December 26, 2011

Budak Comel Naik Form4 ^__^



Assalamualaikum. Bismillahirahmanirrahim.
Dah besar dah, dah bolee kawen dah. Miahahahaha gelii aku =="
Okayy, fyi aku dah nak naik Form4 next year. Ouhh shukenyee sayee ! Banyakkla kau punyee suke. Tak suke tak sukee ! Nak aku bagii list ape yg aku tak suka bila naik Form4 ? Lai laii. Tgk title aku pun rasa gelii. HAHAAHAH !


Pssttt, aku warna tanda nama nie masa aku tengah takde kerja. HAHAHAH !

1) Sebab yg pertama palingg membuatkan aku rasa rendah diri. Yeahh membuatkan diri aku semakin rendah. Heihh. Kau tengokk eyy, budak Form1, Form2 & Form3 lagi tinggi daripada aku nanti. Aku rasa macam "Ohhh! Sapee kakak sebenarnye nie?". Fuhhfuhh =='

2) Kena balik LAMBAT ! Yeahh, yg nie aku tak kesah sangat sbb aku dah biase drpd Form1 balik lmbt. Tp dulu ada rehat. Tp next year NO MORE rehat sebelum masuk kelas ! Ehh ! Aku rasa perut aku boleh karaoke sambil belajar.

3) Buku makin tebal. Erghh! Aku mengantuk secara automatik bila tengok buku punya tebal. & SEJARAH ! Yess aku tak suke Sejarah. Sebab tuu laa PMR Sejarah aku B ! Hahaha. Dan aku mengaku bahawa aku TAK STUDY pun Sejarah. Walalalala. Tp yg membuatkan aku rasa happy bila naik Form4, KH & GEO dah TAKDE ! Wuhuu. Daripada Form1 aku tak pernah minat KH & GEO. Aku minat cikgunye sajee. HAHAHAHA ! Masa Form1 aku tak pernah buat nota GEO. Buku nota aku pun entah ke mana. Bila cikgu nak check buku nota, aku sentiasa pergi tandas. Alasan aku sangat kukuh okayy! Wahahaha. Sekarang menyesal tak guna kan? Atotott.

4) Rehat lambat ! Aku palingg sentitif kalau dengar loceng waktu rehat. Sebab membuatkan aku tak sabar-sabar nak rehat. Aku orang paling semangat nak pergi rehat. HAHAHAA ! Tapi dah naik Form4, upper form rehat lambat. Bertolak ansur namanya. Heihhh =="

5) Tak sama kelas dgn Perintis 3Al-Antaki tersayangg. Sobs :'( Yg nie palingg aku tak suke + sedihh ! Yelaa, kitorang dah bersama 3 tahun. Takde yg turun kelas. Always together ! Buat party syiokk habess ! Tapi dah naik Form4 nie lain laa sikett. result tak semua sama kan. Kalau yg straight As' tuu ofcourse pindah kan. Tak semua minat Sains kan. Maybe dah berpecah. Tapi aku bangga dgn 3AA this year sbb result kitorang majoriti terbaekkk. Alhamdulillah. Congrates korangg ! Hope kitee sekelas lagi next year. Tak best da lepasnie tak semua kasut hitam. Kalau dulu, semua hitam. Next year takde dah. Ade yg putihh. And aku rasa terharu sangat tadi. Aku online-online tadii, dekatt home aku adee status Apiz. Aku baca :')




6) Aku kenaa push habess dgn ayah. Yeahh ! Ayah dah warning awal-awal hari tuu. Sbb masa Form1-Form3 ayah aku mcm cool jea. Tp dah naik Form4 mesti kene pushh sbb Form5 penentu segalanya kan. So, kena focus lebih ! Tuition tak henti-henti ! Bio, Fizik, Kimia, Add Math, Math. Fuhh ! But it's okayy, kalau nak berjaya perlukan pengorbanan kan :)

7) Blok RK ! Yeahh sangatt jauh daripada orang lain. Jauh dari kantin, bilik guru, surau & sewaktu dengannye. Nak pegii kantin tak macam masa Form3 dulu. Blok 3AA sebelah kantin jea. Senang sikett aku nak main lumba-lumba beli makanan. HAHAHAHA !

8) Perlukan masa lebih utk study. Aku mengaku aku tak reti manage masa aku utk study, utk rehat. Dan itu menyebabkan aku amekk masa lebih utk rehat berbanding study. HAHAHAHA !

Yg lain biarlah menjadi Secret Recipe :) Berdasarkan sebab-sebab di atas, HAHAHAH So the conclusion is, aku tak beberapa suka naik Form4. Tapi aku tak kesahh semua tuu. Life must go on ritee? Kita kena maju ke hadapan, dont belok-belok !

Till then, wassalam.

Lots of love, Bella ♥.♥

No comments:

Post a Comment