Friday, November 4, 2011

Selamat Hari Raya Aidiladha (。◕‿◕。)






Assalamualaikum.
heyy peeps ! CikBellaMed nak ucapkan Selamat Hari Raya Aidiladha & selamat menjalani ibadah korban kepada semua muslimin & muslimat sekalian. Tak lupa jugak kepada followers Bella yg setia dgn blog ini. ecehhh ! hikhokk!


Act, aku tak ready apa-apa pun untuk Raya nie. Petang karang balik rumah Wan. Esok raya, petang balik. bagus kan? Biasalah, kampung 'jauh'. 7km dari rumah aku. miahhahaa ! Untunglah kampung dekat kan. wacecehh !
Aidiladha nie sudah tibalah masanya untuk lembu-lembu sekalian menjerit cakapp :
tamauu tamauu ! sambil nyanyi : "tolongg kamii, bantu kamii."

Heehe. Jalan pun dah start jem semalam. Balik sekolah semalam nak keluar daripada simpang Benus tuu, perghhh! mmg macam beratur nak belii makanan semua kereta tuu. Terpaksalah ikut jalan shortcut untuk balik rumah. Hooho. Okayy, act aku tak tau pun raya bila sebab tuu aku tak ready apa-apa pun. Aku ingat hari Selasa sebab sekolah cuti sampai hari Selasa kan. muehee. Semalam ibu pergi beli ayam untuk buat rendang barulah aku tau esok raya. Aisehh terukk punya manusia. hikhokk ! Hari nie Achu balik. whoaaa :O mmg gegarlah rumah wan aku penuh dgn budak-budak. Bila dah jumpa sepupu sepapat semua dekat rumah tuu, mmg bising tahap cipan lah semua. Jadinye, CikBellaMed akan menyibukkan diri ke dapur untuk menonton & merasa makanan sahaja yea. hikhokk !



Kepada yg tak dpt beraya bersama Ibu Bapa tercinta jgnlah sedih-sedih okayy. Doakan Ibu bapa kalian semua selamat di Tanah Suci yea. Dan bagi ibu bapa yg telah kembali kepadaNya, janganlah bersedih, semoga mereka ditempatkan dalam kalangan orang-orang beriman. aminn :)

Nota Cinta : Berdasarkan kepada hadis (terjemahan) "Tiada amal anak Adam yang lebih disukai Allah pada hari Aidiladha melainkan ibadat korban. Sesungguhnya binatang yang dikorbankan itu akan datang pada hari kiamat lengkap dengan tanduk, bulu dan kukunya. Sesungguhnya ibadat korban ini diredhai Allah sebelum darah binatang itu jatuh ke bumi. Maka hendaklah kamu berasa lapang dada dan redha akan ibadat korban yang kamu lakukan." (Hadis riwayat At-Tirmizi).

Till then, wassalam.
Lots of love, Bella ♥.♥

No comments:

Post a Comment