Tuesday, October 25, 2011

Making sweetnesssss ♥.♥


Assalamualaikum.
heyyy peeps! sudahh lama kita tidak bersua yeaa. wacehhh!
sorry, CikBellaMed sedangg dilanda penyakit malas untuk meng-update blog tercinta nie. hooho!
*aku memang malas HARI-HARI okayyy*
So, how are youu? ada baikk ka sambut Deepavalii? ngeheehe.
huhhhh ape kes aku tak sambut Deepavali pun ada jugak makhluk Allah yg wish banyakk-banyakk dekatt aku. huhhhh seramm nihh!



gurauan itu bahagia. kan kan kan? hooho :D

lepas PMR nie konon cakap punya semangat berkobar-kobar nak update blog hari-hari. sy ulang, HARI-HARI yeaa. tp disebabkan kemalasan tahapp gaban, mmg tak usik lah blog nie. huuhu.
ponekk eden meng-edit blogg nie smlm. adee lagii yg nak di-touch up lagii. waitt yeahh!
maybe ada yg tertanya-tanya, mana pegii ''MonyetOrange'' duluu. kan kan kan?
nampak sgt aku nie top. HAHAHAHHAHH *muntahh hijauuu*
act, blog MonyetOrange dah tukar URL hingga menjadi blog yg seindah beginii yea. HAHAHHAHAHAHHA *aku tak tau kenapa aku perasan sangatt hari nie*
maybe nama MonyetOrange tuu nmpk mcm childish jea kan. so, utk menjadii lebih matured, sy pun tukarlah nama blog ini menjadi "HauriJadidah". aku tau nama tuu unik kan kan kan? hahahahhahahahaaha! original name created by ME. pengumuman diulang, by ME. hooho. No copy-copy okayy. tamau tamauu :D
blog nie takde warna tema mcm blog yg duluu. maybe COLOURFUL kott lepas niee .


act, aku banyakk benda nak post. tp mcm biasalah kan, M A L A S ! ngeee.
okayyokayy. CikBellaMed merajinkan dirii untuk update blogg okayy. aloloolo kesian blog nie dah bersawang. vacuum sikett! ^___^

so, entry kali nie mukadimah dia punya panjangg bagaikan karangan 3000 patah perkataan 5 muka suratt gituuu ^__*
okayy, kita start drpd aktiviti lepas PMR okayy. lepass PMR tuu ada lah jugak rasa boringg. tapi dah lama-lama tuu, baru rasa bestt! aku rasa mcm taknak naik form4 jea! ngeheee cepatnyelah masa berlalu kan. dah besarr dah aku. ecehhhh! minggu lepas aku datang sekolah 3 hari jea. well, malas sangatt-sangatt! macam tak kenal aku kan? hooho. tapi aku duduk rumah sorang-sorang sangat menjadikan aku seorang perempuan yg TER-rajin di dunia. HAHAHHAHAHAHAAHA! aku duduk rumah, mmg kemass lahh rumah aku.well. hahahahahha *pengsannnnn*
duduk rumah dua hari mmg boringg lahh duduk sorang-sorang. Act, hari Selasa tuu ada game Netball. tak pernahh hayatt aku pandaii main Netball. HAHAHAHHAHHAHA *bukan sebab ketinggian yea, sebabb TAK RETII*. harap maklum. ngeee. hari Rabu dorang pergi sekolah Teknik. malasss eden. so, duduk rumah goyangg kakii sajee lorrr :D



So hari Khamis tuu datanglah sekolah. ada pertandingan memasak. sapee sangka kan CikBellaMed yg TAK RETI masak masuk pertandingan memasak kan. mmg kena gelak jelahh dgn kawan-kawan yg sewell tahapp dewa kelapann tuu. Especially my cucu, Hafiz. mmg cari nahass betull lahh kan. hooho. Tapi pertandingan tuu mmg bestt lahh! walaupun ada sesetengah yg susah nak bagi kerjasama. Act, group tuu 5 orang jea. tetibee pagii tuu jejaka-jejaka SMKB yg teramat rajin offer diri utk tolong kitorang. whoaaa that's what I called FRIENDS ♥.♥ sayangg korangg sangatt-sangatt! thanksss :)
mmg sedapp lahh kena masak guna kayu api. KAYU API yea. mmg penatt lahh nak tunggu api tuu hidupp. bara bagaii. adesss. group kitorang palingg lambat hidupp api. but kitorang siapp cepatt okayy! bak kata Kaya & the geng, dia bagi moto group kitorang,
"biar lambat, asalkan sedapp"
HAHAHAHHAHA terbaekk lahh Kaya! Dah siapp semua, Juri terhebat pun rasalah makanan kitorang yg sedapp sangatt tuu. heehe. ouhh yeaa, kitorang masak ala-ala tradisional gituu lorrr.

Menu Makan Tengahari :

-Gulai Lemak Cili Api (ikan)
-Sayur campur
-sambal hitam belimbing

Dessert :
-Aiskrim
-Koktel

Air :
-Limau nipis

nyuummy-nyummmyy !

lepass pertandingan nie, aku berubah menjadi seorang wanita melayu yg ayu yg sgt rajin memasak. HAHAHAHAHHAHAHAHHAHAHHAHAHA *perasann gileee* =="

hari Jumaat tuu pulakk ada aktiviti "Ibadah Haji"
well dah jadii Hajah dah aku. muehee! program yg bestt tapii tak larat duduk dekatt tengahh panass. nampak sangatt practice untuk pegii Mesir kan? heehe.

lepastu, cutii cutii Malaysiaaaaa!
ngeee. cuti panjang kali nie sangatt tenangg sbb aku tak payahh hadapp buku. hoo yeahhhh!

*psstttt, kerja gilee bersama mereka-mereka yg sengalll*

till then,
wassalam :)

No comments:

Post a Comment